7 juli 2015

Gamle trekister - Siste DIY prosjekt!

Disse gamle trekistene har vært min morfar sine, han brukte dem til å oppbevare verktøy men jeg har gått løs på de med malerkosten og nå har de "flyttet" inn!
Jeg bare måtte male de og landet da på min herlige grønnfarge!!
Bokstavene på toppen er en kul detalj og måtte bevares så de maskerte jeg.
Alt av håndtak og låser ble skrudd av og pusset før de ble montert på igjen med nye skruer.
Jeg må jo "alltid" gjøre noe ekstra med alt jeg pusser opp, gi tingene noe ekstra;)
Denne gangen ble det å montere på gamle vindushasper og en øyeskrue på innsiden av lokket slik at man kan ha lokket åpent!
Haspen fungerer som lås og den passet akkurat ned i det lille rommet slik at man kan lukke igjen lokket!
Tilfeldigvis hadde jeg to hasper liggende;)


 To stk ferdige kister!


 Jeg har malt de hvite oppi.


Alle låser og håndtak er blitt satt på igjen etter litt pussing, AL bokstavene er en fin detalj!


Gamle vindushasper blir brukt til å holde lokket slik at trekistene kan være åpne.


Haspen passer akkurat ned i det lille rommet når man lukker igjen lokket!


 Min kiste har blitt putekasse for sesongen!


Hjemme på Erstad, kisten står under døren jeg har laget av gamle kledningsbord i herlig grønnfarge! 



Noen "før" bilder må til, kassene trengte sårt en vask og litt maling. 

Inga kommentarer: