5 juli 2015

Uteplass på budsjett - Tips & Triks!

I siste interiør innlegg i lokalavisa Nordhordland delte jeg tips og triks til hvordan man enkelt og ikke minst billig kan lage seg en koselig krok på terrassen.
Gjenbruk, loppefunn, enkle DIYs og det man rett og slett har i skuffer og skap har blitt brukt.
Legger ut alle bildene fra avisa her!
Håper dere finner litt inspirasjon;)


Myggnetting fra Ikea, en sofa full i puter og pledd, kabeltrommel bord beiset grått med terrassebeis, korgstoler sprayet hvite, en vimpel i stoff og julelysene er hengt opp!
Bruk det man har liggende først, kanskje man ikke trenger å kjøpe så mye;)

 
Slik så det da ut med en gang vi hadde kjøpt huset!
Stakkars hus...;)

 
Myggnettingene fra Ikea er bare helt supre, kommer i to ulike str i diameter.
Saueskinn, puter og pledd er hentet frem!


Jeg har hengt opp en hylle på veggen for å samle diverse pynt på ett sted.
Det blåser ganske mye her vi bor så da er det greit å samle alt dillet i den luneste kroken.

 
Lag koselige utelykter av tomme glass!
Ha oppi litt eggehvite som man rister rundt før man har oppi sukker og gjentar prosessen, lyktene skal se frostet ut.
Pynt med litt hyssing eller hamptau rundt toppen!


En gammel trekiste har blitt malt og har fått nytt "liv" som putekasse!
Den har jeg stående rett innenfor terrassedøra på kjøkkenet og er lett å bære med seg ut og inn.



Spraymal slitne korgstoler hvite, ikke gjør det noe om det blir noen "helligdager" her og der, det gir bare stolene patina og et vintage uttrykk;)
Sy putetrekk til de falmede uteputene av for eksempel kjøkkenhåndklær eller man kan strikke nye trekk, det har jeg gjort;)


Siste interiør innlegg fra meg i lokalavisa Nordhordland, jeg skriver om interiør der og denne uka var det fokus på uteplassen!
Artikkelen ligger også ute på nettsidene deres, kan leses HER!

Inga kommentarer: